Aktualności

E-booki w służbie nauki

01-04-2020

Z powodu przedłużającej się kwarantanny oraz zamknięcia bibliotek stacjonarnych w całym kraju Wydawnictwo Naukowe PWN chce wesprzeć społeczność uniwersytecką w codziennej pracy, w tych niecodziennych warunkach. Dlatego do końca kwietnia w ramach zasobów IBUKA Libry udostępniamy bezpłatny pakiet publikacji metodologicznych od PWN. Wierzymy, że będzie on realnym wsparciem kształcenia w trybie zdalnym, jak i pomocą dla osób, które wykorzystują ten czas na pisanie prac dyplomowych, naukowych lub artykułów.

Lista tytułów dostępnych do 30 kwietnia 2020 r.

Dostęp ze strony Biblioteki, zakładka e-zasoby/ibuk - książki elektroniczne


Komunikat 2/2020

16-03-2020

W związku z Zarządzeniem nr 31/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 15 marca 2020 r. w sprawie działań podejmowanych w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 informujemy że:
- Biblioteka oraz Filia Biblioteczna przy Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu oraz wypożyczalnia międzybiblioteczna od 16.03.2020 r. do odwołania będą NIECZYNNE,
- od dnia 16 marca 2020 r. zostaje wstrzymane przyjmowanie zwrotów materiałów bibliotecznych. Decyzja obowiązuje do odwołania,
- materiały biblioteczne, których termin zwrotu przypada na okres 12.03. - 29.06. 2020 r. zostały automatycznie prolongowane do 30.06 br.

W ważnych sytuacjach Biblioteka udziela informacji od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00 pod adresami: wypozyczalnia@up.poznan.pl , biblioteka.glowna@up.poznan.pl , bginfo@up.poznan.pl
lub telefonicznie pod numerami: 61 8487812, 61 8487810.

Więcej...


KOMUNIKAT

13-03-2020

W związku z Komunikatem nr 4 z dnia 11 marca 2020r. JM REKTORA UPP w sprawie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-Cov-2 Biblioteka wstrzymuje od dnia 12 marca 2020 r. przyjmowanie zwrotów materiałów bibliotecznych. Decyzja obowiązuje do końca terminu odwołania zajęć dydaktycznych tj. do 26 marca 2020r.

Jednocześnie informujemy, że:
- Biblioteka w dniach 12.03 - 26.03.2020r. będzie czynna dla użytkowników w godzinach 9:00 - 15:00. W soboty: 14 marca i 21 marca Biblioteka będzie nieczynna,
- materiały biblioteczne, w których termin zwrotu przypada na okres 12.03 - 29.06.2020r. zostały automatycznie prolongowane do 30.06 br.

W razie pytań pozostajemy w kontakcie e-mailowym i telefonicznym.

Dyrektor Biblioteki Głównej i Centrum Informacji Naukowej UPP

Więcej...


Dostęp do katalogu Biblioteki

11-03-2020

Z powodu zmian wprowadzonych na serwerze Poznańskiej Fundacji Bibliotek Naukowych, mogą występować problemy w dostępie do katalogu biblioteki.
Za utrudnienia przepraszamy.


Web of Science - lutowe prezentacje i szkolenia

20-02-2020

Web of Science Group zaprasza na serię prezentacji internetowych Research. Smarter oraz na cykl szkoleń internetowych Akademia Web of Science i InCites.

Tematyka, terminy prezentacji i szkoleń oraz linki do rejestracji

Więcej...


Dostęp do zasobów elektronicznych

27-01-2020

Biblioteka Główna uprzejmie informuje, że dostęp do zasobów elektronicznych w sieci uczelnianej od 10 lutego 2020 r. będzie możliwy JEDYNIE poprzez aktywne Konto Czytelnika Biblioteki UPP.
Zmiana podyktowana jest umowami licencyjnymi oraz bezpieczeństwem dotyczącym korzystania z zasobów elektronicznych.
Informacja dotycząca zakładania konta znajduje się w Poradniku Czytelnika pkt 1. pod adresem:
http://bg.up.poznan.pl/bg/dzialy/informator/poradnik.php#1
Pytania prosimy kierować do Oddziału Udostępniania (Wypożyczalnia):
wypozyczalnia@up.poznan.pl (Tel.: 61 8487812)
http://bg.up.poznan.pl/bg/dzialy/obibliotece/udostepnianie.php

(-) Dyrektor Biblioteki
Mariusz Polarczyk

Więcej...


Wirtualna Biblioteka Nauki - Komunikat z 16 stycznia o programie OA Elsevier

17-01-2020

Uprzejmie informujemy, że w ostatnich dniach pojawił się problem w programie publikowania otwartego Elsevier polegający na tym, że formularz Rights and Access wyświetla opcję publikowania otwartego na koszt autora zamiast w ramach programu A. Czekamy na wyjaśnienie problemu przez Elsevier. Przy pojawieniu się tego problemu, prosimy autorów o wstrzymanie się z finalizacją publikacji artykułów do czasu rozwiązania problemu przez Elsevier. Prosimy zwrócić szczególną uwagę przy wypełnianiu formularza, żeby omyłkowo nie wybrać opcji publikowania na koszt autora. Prawidłowa opcja powinna zawierać informację:
"As a corresponding author affiliated with a Polish institution I have opportunity to publish open access. I do not have to pay an Article Publishing Charge (APC). Upon validation, the agreement between Elsevier and the Polish national consortium will cover the APC according to the rules of the Open Access pilot program in Poland."


Food Science Source - dostęp testowy

15-01-2020

Food Science Source - wszechstronna baza danych dla podmiotów branży żywnościowej i studentów kierunków związanych z żywnością i żywieniem. Zawarte w bazie materiały zapewniają użytkownikom dostęp do użytecznej i niezbędnej wiedzy z zakresu nauk o żywności i żywieniu, usług żywieniowych, przetwarzania, pakowania, transportu żywności itp. W bazie można znaleźć tysiące rekordów, a także dostęp do pełnej treści ponad 800 publikacji różnego typu np.: czasopism, monografii i publikacji branżowych. Tematyka bazy obejmuje m.in. takie zagadnienia jak agrobiznes, żywność i napoje, opakowania na żywność, przetwórstwo spożywcze, bezpieczeństwo żywności, usługi gastronomiczne, dostawa żywności, żywność, rozwój produktów związanych z żywnością.

Dostęp do bazy Food Science Source będzie aktywny do 30 czerwca 2020 r.

Bezpośredni link do bazy z sieci Uczelni

Bezpośredni link do bazy spoza sieci Uczelni

Baza została też dodana do platformy EBSCOhost oraz multiwyszukiwarki EDS.

Więcej...


Komunikat z 30 grudnia 2019 o programie OA Elsevier

07-01-2020

Uprzejmie informujemy, że w roku 2019 w programie publikowania otwartego Elsevier zostało wykorzystane 424 z 500 artykułów (stan na dzień 30 grudnia 2019 r.). ICM uzyskał zgodę Elsevier, aby pozostałe 76 artykułów wykorzystać na te artykuły, które były wysłane do czasopism w dowolnym momencie pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2019 i zostały opublikowane w 2019 roku w modelu subskrypcyjnym. Na życzenie autorów artykuły te mogą zostać zamienione na open access w okresie do 30 stycznia 2020 lub do momentu wyczerpania pozostałej puli 76 artykułów ("kto pierwszy ten lepszy"). Zainteresowanych autorów prosimy o przesyłanie do ICM na adres wbn@icm.edu.pl DOI wybranych artykułów. Od 1 stycznia 2020 roku rusza program A wraz z nową pulą 1000 artykułów przeznaczonych na rok 2020.


Z powodu przerwy technicznej w dostępie do wszystkich usług teleinformatycznych

31-12-2019

Biblioteka Główna będzie czynna:
2 stycznia: 9:00 - 19:00,
3 stycznia: 9:00 - 15:00,
4 - 6 stycznia: NIECZYNNE

Więcej...